Go Rullaz
Linköping Roller Derby Club

PR- och eventgruppen

Syfte: Att få ut laget i media. Kontinuerligt söka efter dessa möjligheter och komma på alternativa marknadsföringsformer. Att arrangera events i föreningens namn.

Ansvarsområden: Ansvara för mediakontakten å föreningens vägnar. Medverka vid fotograferingar och mediamöten. Ser tillsammans med styrelsen till att fotopolicyn efterföljs. Att planera och ansvara för events som inte är bouts/scrimmages. Boka lokaler som inte är idrottshallar och sköta kontakten med övriga anordnare

Skyldigheter gentemot övriga: Att förmedla relevant information till föreningens medlemmar samt se till att alla medlemmar som vill, i möjligaste mån får synas i media. Att strukturerat involvera andra arbetsgrupper och anordnare. Att informera medlemmar om kommande events.

Sociala medier-gruppen (ingår i PR-gruppen):

Syfte: Föreningens sätt att visa sig för allmänheten på daglig basis, sprida information och nyheter om föreningen samt ett sätt för intresserade att kunna ta kontakt med föreningen.

Ansvarsområden: Har ansvar för publicering å föreningens vägnar på föreningens officiella facebook- och instagramkonto. Ska även se till att informationen som visas på sidorna är korrekt samt svara på personliga meddelanden som skickas till föreningens sidor.

Skyldigheter gentemot övriga: Att vidarebefordra personliga meddelanden från de officiella grupperna till berörda arbetsgrupper, ev. hela föreningen. Medlemmar kan be att få bilder/nyheter publicerade. Sociala medier gruppen måste ha tillåtelse att publicera privata foton, både medlemmars och övrigas, på föreningens officiella sidor. Om ägare till bild/nyhet vill ha sitt namn publicerat i samband med bild/nyhet ska detta göras.

Inga aktiviteter inbokade
Nyheter från föreningen