Go Rullaz
Linköping Roller Derby Club

Träningsgruppen

Syfte: Att se till att det finns en god träningsstruktur och gemenskap i föreningen.

Ansvarsområden: Att hålla i föreningens träningar. Tränare ingår i gruppen och vid tränares frånvaro ska övriga i träningsgruppen ta över. Att ha en god kontakt med vår systerförening Norrköping Roller Derby samt hallgruppen. Att införskaffa de materiel föreningen behöver förutsatt att ekonomin tillåter och ha någon ansvarig för materialförvaltning. Tränare ska kunna diskutera träningsfrågor med övriga i gruppen och tvärtom. Ansvarar även för teambuildingaktiviteter utanför träningstid. Genom att skapa en stark gemenskap utanför planen blir vi också starka på planen och bättre på att samarbeta.

Skyldigheter gentemot övriga: Att jobba för lagets gemensamma utveckling och trygghet, men även den individuella Att meddela medlemmar om relevant information angående träning, t.ex. medtag av eget materiel.

Som en del av träningsgruppen finns även ansvarsområdet Boutproduktion, som i huvudsak ligger under kapten och bench coach.

Syfte: Att planera och genomföra bouts och scrimmages för föreningen.

Ansvarsområden: Planera, delegera uppgifter samt ha huvudansvar för genomförande av bouts/scrimmages i föreningens namn. Att föra en kontinuerlig dialog med styrelse och övriga arbetsgrupper under planering och utförande.

Skyldigheter gentemot övriga: Att se till att ha ett strukturerat samarbete med andra arbetsgrupper och volontärer. Att samla in feedback från arbetsgrupper och volontärer.

Kommande aktiviteter
Inga aktiviteter inbokade