Go Rullaz
Linköping Roller Derby Club

Respekt - Laganda - Fokus - Dialog

• Alla träningar är preliminära. Håll utkik i coachgruppen efter eventuella ändringar

• 10 minuter innan alla träningspass hålls en känslorunda

• Betald träningsavgift = välkommen att träna
  • Betald medlemsavgift = välkommen att titta på
Referat: -
Uppsala Roller Derby BURDs 235 - Linköping GoRullaz 145
2018-03-25 16:00
Idag mötte Linköping Go’Rullaz Uppsala Roller Derbys BURDs på borta plan. Ingen vinst idag, men däremot så gjorde två spelare från Go’Rullaz debut på tracken. Bra kämpat Sin de Rulla och Serious Whack!!!
GORULLAZ got a new captain - #69 Toxic too nice
2018-03-12 09:53
En kapten har i gorullaz en stor roll. Vi jobbar med sammanhållning och lagbygge först. Trivs vi tillsammans, litar på varandra och alla känner sig trygga så kommer resultaten komma (och gör dem inte det så älskar vi i alla fall varandra). Vi har återkommande teambuildings där alla kommer till tals och där vi diskuterar värdegrund och liknande, detta är något kaptenen är drivande i. Utöver det börjar vi varje träning med en känslorunda där alla får säga så mycket eller hur lite dem vill, samt säga om hen behöver något extra just idag. Detta stärker gruppen ytterligare och även detta ser kaptenen till att det blir av och vi strävar alltid mot att dagens hundra är dina hundra procent och påminner varandra om att vi aldrig är våra prestationer. En ytterligare roll som kaptenen har är att hålla i träningar, ha utvecklingssamtal och vara en länk mellan exempelvis laget och styrelsen där det självklart råder tystnadsplikt. Som ni hör är det en viktig position och vi kan inte tänka oss någon bättre en denna människa!
Referat: -
Vinst med 218-175 mot The Royal Brigade
2018-02-24 09:45
Tack för en härlig dag med derbylove!

Nyheter från föreningen
LKPG GoRullaz, 30/01 12:46